Iki paskutinės minutės pakeisti langų skystį į žieminį delsę vairuotojai susiduria su rimta problema. Plovikliui užšalus visa sistema neveikia, o važiuoti purvinam stiklui ribojant matomumą – itin pavojinga.
Iki paskutinės minutės pakeisti langų skystį į žieminį delsę vairuotojai susiduria su rimta problema. Plovikliui užšalus visa sistema neveikia, o važiuoti purvinam stiklui ribojant matomumą – itin pavojinga.
Kompozitinės medžiagos automobilių pramonėje naudojamos vis dažniau. Jos turi daug privalumų, tačiau svarbiausi iš jų - tvirtumas, standumas ir labai mažas svoris. Dažniausiai naudojamas anglies pluoštas, o anksčiau buvo paplitęs ir stiklo pluoštas. Tačiau naujas „Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport“ turi iš įdomesnė gamtos įkvėptos medžiagos pagamintų komponentų.
„Fiat Chrysler“ sutiko sumokėti 515 mln. dolerių žalos atlyginimui dėl kaltinimų, kad bendrovė įdiegė programinę įrangą, skirtą sukčiauti taršos išmetimo testų metu, ketvirtadienį pranešė Jungtinių Valstijų teisingumo departamentas.
Autopramonės milžinas atšauks ir sutvarkys per 100 tūkst. dyzelinių automobilių JAV. Įmonei tai kainuos apie 185 mln. dolerių. Likusios lėšos bus panaudotos baudoms ir žalos atlyginimui Jungtinėms Valstijoms ir Kalifornijos valstijai.
Dakaro senbuviai vienbalsiu teigia, kad nors maratoną perkėlus iš Afrikos į Pietų Ameriką trasos išliko tokios pat pragariškai sunkios, visgi kasdien sportininkus lydinti rizika akivaizdžiai kitokia.
Didžioji dalis trasų driekiasi sąlyginai netoli nuo civilizacijos, todėl apkūlus automobilį ar padarius navigacijos klaidą sulaukti žiūrovų ar netgi savų mechanikų pagalbos yra ne kažką sudėtingiau, nei kelkraštyje Vilnius – Molėtai „susitranzuoti“ pakeleivingą mašiną.
Diskvalifikacija, finansinės baudos ar penkių metų tremtis iš varžybų – kokių priemonių imasi Dakaro ralio organizatoriai, norėdami užtikrinti tvarką ralio maratono metu? Kaip suvaldyti keleto tūkstančių žmonių minią kopose ar kituose, itin sudėtingai pasiekiamuose pasaulio kampeliuose? Kaip užtikrinti švarią konkurencinę kovą tarp galingiausių pasaulio komandų? Tokie klausimai galimai kyla daugeliui ir būtent Dakaro ralio organizatoriai žino didelę dalį atsakymų, sakoma pranešime spaudai.
Įmonės „Waymo“, kuri padariusi bene didžiausią pažangą kuriant autonomines automobilių valdymo sistemas, vadovas pripažino, kad keliuose niekada neišvysime savavaldžių automobilių. O to priežastis – gamta.
„Waymo“ kompanija šiemet švęs dešimties metų jubiliejų. Šiai kompanijai prireikė net septynerių metų, kol automobilis aprūpintas jų sukurta autonomine valdymo sistema sugebėjo išriedėti į kelius.
Pagal Kelių eismo taisykles (KET), vairuodamas automobilį asmuo negali užsiimti jokia kita veikla. Tačiau net 72 proc. žmonių teigia ne tik vairuojantys, bet ir užsiimantys pašaliniais veiksmais. Dažniausiai lietuviai prie vairo užkandžiauja (45 proc.), naudojasi telefonu be laisvųjų rankų įrangos (31 proc.) ir garsiai klausosi muzikos (taip pat 31 proc.). Be to, moterys vairuodamos linkusios mažiau nusižengti nei vyrai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tokius duomenis parodė draudimo bendrovės „If“ užsakymu atlikta gyventojų apklausa.
„Regitra“ paskelbė atnaujintą numatomų gaminti numerio ženklų sąrašą. Jis papildytas virš 60 tūkst. naujų kombinacijų, kurios šį kartą prasideda „L“ raide. Tad norintys rezervuoti patinkantį numerio ženklo derinį savo automobiliui tai gali padaryti paprasčiausiai internetu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Nežymėtais policijos automobiliais patruliuojama tik šviesiu paros metu, kad vairuotojai nebūtų blaškomi, o kilus įtarimams dėl to, ar juos sustabdė tikri pareigūnai, vairuotojai gali kreiptis trumpuoju pagalbos telefonu 112. Taip LRT RADIJUI sako Utenos kelių policininkas Gediminas Kviklys. Kaip didžiausią problemą keliuose pašnekovas įvardija lenkimą sankryžose arba per ištisines kelio ženklinimo linijas.
Pažvelgę po modernaus automobilio variklio gaubtu surasite plastiko jūrą. Varikliai paslepiami po daugybe plastikinių dangčių, kurie, žinoma, yra lengvai pašalinami remontui. O kas jei visus juos pašalintume ir važinėtume be jų? Kokių problemų taip prašytumėmės?
Situacija keliuose rodo, kad kai kurie vairuotojai atsainiai žiūri į susikaupusį sniego ar ledo sluoksnį ant automobilio, o išvažiavę į gatves nenuvalytomis transporto priemonėmis kelia pavojų ne tik sau, bet ir aplinkiniams, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje specialistai perspėja, kad dėl tokio neatsakingo vairuotojų elgesio gali įvykti avarijų.
Į Lietuvą įvežamų transporto priemonių padangų skaičius, kaip ir susidarančių padangų atliekų kiekis, kasmet auga dviženkliu skaičiumi, rašom pranešime žiniasklaidai. Kas atsitinka su netinkamomis naudojimui padangomis ir kiek jų sutvarkoma mūsų šalyje?
Naujausi Aplinkos ministerijos duomenys rodo, kad 2017 metais gamintojai ir importuotojai Lietuvos rinkai atskirai patiekė 29,3 tūkst. tonų padangų, skirtų lengviesiems, krovininiams, pramoninėms ir žemės ūkio transporto priemonėms – 16 proc. daugiau nei prieš metus.
Lapkritį buvo pristatyta naujoji „Porsche 911“ karta. Patogesnė, greitesnė, ekologiškesnė ir daugiau-mažiau atrodanti taip pat. Tačiau vienas dalykas iš karto krenta į akis – šis 911 kovos su vienu didžiausių sportinių automobilių priešu – akvaplanavimu. Kelio neišdžiovinsi, tai kaip visiškai sumažinti šios problemos tikimybę?
Akvaplanavimas – tai labai pavojingas reiškinys, kuomet važiuodamas šlapia kelio danga automobilis ima slysti.
Kauno savivaldybė Susisiekimo ministerijai siūlo įteisinti naująjį kelio ženklinimą – „rombus“. Jais Kauno gatvės pažymėtos 2018 metų rudenį. Nors savivaldybės atstovai tikino viską darę dėl eismo saugumo, tokia vietos valdininkų savivalė sulaukė kritikos. Specialistų įsitikinimu, šalies keliuose ženklinimo, nenumatyto Kelių eismo taisyklėse (KET), neturėtų būti, o turi būti vienoda, visiems vairuotojams suprantama tvarka.
Senjorams judėjimas Lietuvos didmiesčiuose yra žūtbūtinis dalykas. Reikia nuvykti į ligoninę, vaistinę, pas draugus ir artimuosius, todėl keliavimas miesto viešuoju transportu jiems – kasdienybė. LRT.lt domisi, kokiomis viešojo transporto lengvatomis gali naudotis Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų senjorai.
Prieš pora metų įvesta baudžiamoji atsakomybė už vairavimą išgėrus kol kas apčiuopiamų rezultatų neduoda. Iš per metus pagaunamų kone 10 tūkst. neblaivių vairuotojų, pusė jų be baudos užsidirba ir teistumą, nes įpučia virš 1,5 promilės.
Jungtinėje Karalystėje veikiančios „GoCompare“ draudimo bendrovės užsakytas tyrimas parodė, kad vokiškų prabangių automobilių vairuotojai yra patys pavojingiausi Jungtinės Karalystės keliuose sutinkami eismo dalyviai. Ypač išskiriami 4 serijos BMW modelių vairuotojai, rašo „Carscoops.com“.
Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2018 m. gruodį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas padidėjo 26 proc. iki 2,770 vnt. 2017 m. gruodį šalyje buvo įregistruoti 2,204 automobiliai.
Apie 372 tūkst. Vokietijos gyventojų, vairuojančių „Volkswagen“ automobilius su apgaulingai gautais taršos išmetimo testų rezultatais, ėmėsi teisinių priemonių prieš automobilių pramonės milžiną, rodo oficialūs duomenys.
Elektromobiliai neturi oro reikalaujančių vidaus degimo variklių. Jie taip pat neturi didelių radiatorių, skirtų jėgainės aušinimui. Todėl dauguma elektromobilių turi labai lygius priekius, kur grotelių apskritai nematyti. Tačiau „Jaguar I-Pace“ kitoks – šis elektromobilis turi labai dideles groteles. Kodėl? Nors „Jaguar“ buvo kaltinama tiesiog naudojanti benzininių automobilių stilių, tos grotelės yra funkcionalios.
Dėl besitęsiančio snygio didžiojoje šalies dalyje valstybinės reikšmės keliai padengti prispausto ar pažliugusio sniego sluoksniu. Keliuose dirba kelių priežiūros mechanizmai.
Populiarumo piką Lietuvoje pasiekusio Dakaro maratono starte 2019-aisiais stovės rekordinis pilotų iš mūsų šalies skaičius. Sociologinių apklausų rezultatai byloja, kad ištvermės lenktynėmis daugiau ar mažiau domisi bemaž 70 proc. Lietuvos gyventojų, o „Dakaras“ praėjusiais metais pateko į internautų dažniausiai naudotų paieškos frazių penketuką.
Šiemet sukaks 130 metų nuo tada, kai gimė Mercedes Jellinek – garsioji moteris, kurios vardas siejamas su automobiliais. Nors ji niekada nesidomėjo automobilių gamyba, jos garbei pavadino garsųjį „Mercedes“.
Palydint besibaigiančius metus dažniausiai apžvelgiamos ne tik praėjusių metų naujienos, bet stengiamasi apžvelgti ir ateinančių metų hitus. LRT.lt supažindina, kokie nauji modeliai pardavimų salonus pasieks 2019-aisiais.
Tai - klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį, užvedate variklį, prisisegate saugos diržą, palinkite draugams sėkmės ir vėl pasukate raktelį. Pasigirstą klaikus garsas - starteris yra akivaizdžiai nepatenkintas, kad jo prašote padaryti jau atliktą darbą. Bet kas tą garsą skleidžia? Ar padarę tokią klaidą rizikuojate visiškai sugadinti automobilį ar kuriuos nors jo mazgus?
Šiuo metų laiku, kai dienos ilgumas siekia varganas 7 valandas, absoliuti dauguma žmonių kiekvieną rytą iš namų išvažiuoja dar neprašvitus, o po darbų savais keliais pajuda jau pradėjus tempti. Todėl rytinis ir vakarinis eismo pikas vyksta tamsoje ar prieblandoje, kai vairuotojai mato tik tiek, kiek iš tamsos sugeba išplėšti automobilio žibintai. Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ atliko eksperimentą, kurio metu palygino skirtingų kartų šviesos techniką ir pabandė patobulinti seno automobilio žibintus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Iki šiol vairuotojus, važinėjančius be techninės apžiūros ir privalomojo draudimo, fiksavo tik pavieniai Lietuvos didmiesčiuose esantys radarai.
Tačiau kitais metais tai pasikeis – šiuos pažeidimus automatiškai registruos daugiau nei 200 šalies keliuose įrengtų stacionarių kamerų.
Ar kada nors svarstėte, kaip jūsų zodiako ženklas susijęs su vairavimo įgūdžiais? Statistika kartu su astrologija ne visuomet yra pats patikimiausias informacijos šaltinis, tačiau visuomet smalsu patikrinti save ir tuos, kuriuos pažįstate. Šį kartą pateikiame jums geriausius vairuotojus pagal zodiako ženklą.
Benzinas yra parduodamas pagal tūrį – mokate ne už jo svorį, o už litrus. Šaltas benzinas traukiasi, didėja jo tankis. Taigi, kiekviename benzino litre yra daugiau energijos, o kaina išlieka ta pati. Tai gal tikrai reikia bakus pildyti ryte? O gal tai tik mitas?
Kaunas plečia elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą. Iki metų pabaigos pradės veikti 5 stotelės, kitų metų pradžioje – dar 6. Ligšiol Kaune buvo 11 stotelių, kurios veikia privačiose valdose.
Dauguma jų veiks miesto centre, taip pat Kauno pilies prieigose, greta Lietuvos zoologijos sodo. 10 stotelių bus 22 kW galios, o šalia Karmelitų bažnyčios veiks greitojo įkrovimo (50 kW) stotelė, kurioje elektromobilius galima rimtai papildyti vos per 20 minučių.
Nuorodų sąrašas
Powered by BaltiCode